Deel op facebook
Deel op X

Knelpunten en kansen

We willen een zicht krijgen op hoe verplaatsingen binnen Boseind beter, veiliger en aangenamer kunnen. In de eerste plaats voor actieve weggebruikers zoals voetgangers en fietsers.

Hoe kijk jij naar het verkeer binnen Boseind? Wat kan er, volgens jou, anders? Op welke plekken zie je knelpunten? Hoe kunnen we de verplaatsingen samen beter organiseren?

97
27

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke fietsoversteek over Herent tussen De Roosen en Bemvaartstraat 

De Roosen en Bemvaartstraat liggen niet haaks tegenover mekaar. Dit in combinatie met de bocht in Herent en de snelheid van het verkeer maken het gevaarlijk om hier als fietser over te steken. Fietsers nemen de kortste oversteekroute (wat niet altijd conform de regels is), wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. 

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Oogstraat is te smal voor het huidige verkeer

De Oogstraat wordt vandaag in twee richtingen gebruikt, voornamelijk voor de ontsluiting van de ondergrondse parking van het nieuwe appartementsgebouw (zie foto). Eigenlijk is de weg hier  te smal voor.

Kan de weg halverwege afgesloten worden voor autoverkeer?

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk fietspad.

Door de haakse bochten in het fietspad moeten fietsers hier vaak hard in de remmen (wanneer ze afgeleid zijn door de activiteiten op het BMX-veld).

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Snelheid Herent 

Er wordt te snel gereden op Herent.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Slechte staat fietspad Boseind

Het fietspad in Boseind voldoet niet aan de huidige standaard.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te hoge snelheid Boseind.

Er wordt vaak te hard gereden in de Boseindstraat. Een snelheidsbeperking van 50 km/u zou hier op zijn plaats zijn, eventueel in combinatie met verkeersremmers.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Wateroverlast.

Na hevige regenval blijft er water op de parking aan de tennis staan.

Overleg sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Verleggen fietssnelweg.

De fietssnelweg (F74) komende van Overpelt aan dezelfde kant van het spoor houden tot aan de Saxbylaan en pas daar onder het spoor door leiden. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Doortrekken fietspad Ter Biest.

Enkel de helft van het fietspad tussen de Nachtegaalstraat en de Roosendijk is verhard. Kan de verharding niet over de volledige lengte doorgetrokken worden, zowel voor het comfort van fietsers als van rolstoelgebruikers. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Doortrekken fietspad De Bemmert.

Het fietspad tussen De Bemmert en de parking aan de tennis is voor een stukje 'verhard' met grind. Kan het grind niet vervangen worden door een volwaardige verharding?

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk kruispunt.

Aan het kruispunt Heerstraat x Haagdoornstraat kan het soms lang aanschuiven zijn.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Plein ontharden.

Het pleintje in de Eikenlaan ontharden + ruimte voorzien voor waterbuffering.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Aanleggen van voetpaden en behouden van de dubbele rijrichting.

Zowel de auto als voetgangers zijn belangrijk. Daarom behouden van de dubbele rijrichting én aanleggen van voetpaden voor jong en oud (tussen de Bloemenwijk en de Boseindstraat).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk voorrang van rechts regeling.

Op vele plaatsen in Boseind is de voorrang van rechts regeling verwarrend (en soms gevaarlijk). Misschien kan overwogen worden om op deze plaatsen een andere voorrangstegeling in te voeren?

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Onoverzichtelijk kruispunt Zandstraat x Roosendijk

 Aankomend verkeer op de Zandstraat is moeilijk zichtbaar vanuit de Roosendijk

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bemvaartstraat gevaarlijk voor fietsers.

In de Bemvaartstraat tussen Herent en de Bemvaartse Molen is er te weinig plaats voor fietsers.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietspad langs kanaal ter hoogte van de passantenhaven levensgevaarlijk

Fietspad langs kanaal ter hoogte van de passantenhaven levensgevaarlijk:

vorig jaar werd de verzakking aan het fietspad hersteld met op bepaalde plaatsen wel 20 cm asfalt. 

de zijkanten werden echter niet aangevuld. Hierdoor ontstaat de situatie dat als je daar met je wiel langs de weg komt je zeker zal vallen. Daar er onvoldoende bescherming is zal je dan meer dan 3 m diep vallen tot onder in de onderbeek van de dijk. Dit is levensgevaarlijk. Op dit punt wordt het fietspad veel gebruikt . niet alleen door fietsers maar ook door voetgangers, en voertuigen ( met vergunning )

Lode C.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Herinrichting Molenbroekstraat.

De Molenbroekstraat wordt vaak gebruikt door schoolgaande jeugd. Kan de straat heringericht worden om het fietsen aangenamer en veiliger te maken, bijvoorbeeld door het invoeren van éénrichtingsverkeer, te ontharden, laanbomen te voorzien,...? 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Sluikverkeer Bloesemstraat 

Sluikverkeer Bloesemstraat  Papaverstraat via  Distelstraat of Oogstraat  naar Molenstraat en zo naar Heerstraat.   

De laatste tijd hebben we meer en meer last van sluikverkeer in onze wijk. Vooral bij slecht weer of bij werken in St Huibrechtslille (brug) of aan de Hamonterweg wordt de St Antoniusweg extra belast.

Komende van St Huibrechtslille is de aansluiting op de Heerstraat een oorzaak van veel problemen (files). 

Hierdoor ontstaat er sluipverkeer door de Bloesemstraat Papaverstraat en dan via de Distelstraat of Oogstraat naar Molenstraat en zo naar Heerstraat. 

   

Lode C.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk fietspad Zandstraat.

Ondanks de herinrichting blijft het fietspad in de Zandstraat gevaarlijk, want het stopt te vroeg (ook aan de kant van St.-Huibrechts-Lille).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk leesbaar kruispunt.

De Molenstraat zou de doorgaande weg moeten zijn waar de Lepelstraat als zijstraat op aantakt. Maar zo is het kruispunt niet ingericht. De Lepelstraat maakt nu deel uit van de hoofdbeweging, wat niet logisch is. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Verkeersdrukte Sint-Antoniusweg.

Sinds er op de Hamonterweg een snelheidsbeperking geldt van 50 km/u is het beduidend drukker op de SInt-Antoniusweg (door autoverkeer richting St.-Huibrechts-Lille).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke verkeerssituatie in Skiffel

Skiffel is een gevaarlijke straat. Geparkeerde auto's zorgen voor opstoppingen op piekmomenten. Door de geparkeerde auto's moeten fietsers over de stoep rijden. Zwaar verkeer (bussen en vrachtwagens) zouden hier beter geweerd worden.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Achterstallig onderhoud paden.

De groene bermen langs de paden tussen de Sint-Antoniusweg en Aangelag worden niet vaak genoeg gemaaid.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen