Deel op facebook
Deel op X

Knelpunten en kansen

We willen een zicht krijgen op hoe verplaatsingen binnen Boseind beter, veiliger en aangenamer kunnen. In de eerste plaats voor actieve weggebruikers zoals voetgangers en fietsers.

Hoe kijk jij naar het verkeer binnen Boseind? Wat kan er, volgens jou, anders? Op welke plekken zie je knelpunten? Hoe kunnen we de verplaatsingen samen beter organiseren?

97
27

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Knelpunten en kansen

Slechte zichtbaarheid trage weg langs school 

Vanop de Haagdoornstraat heb je een slecht zicht op de trage weg langs de school, zeker als hier kinderen wandelen of fietsen.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke parkeersituatie achterkant school 

De Hulststraat wordt bij begin en einde van de school gebruikt door ouders die hun kinderen komen brengen of ophalen. De Hulststraat is een doodlopende straat, waardoor auto’s moeten keren in deze smalle straat. Dit zorgt voor conflicten met de schoolfietsers.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Ontharden Kerkplein Boseind.

Rond de kerk van Boseind ligt (te) veel verharding. Kan het plein geen groenere invulling krijgen, bijvoorbeeld met een wadi, een parkje of een speeltuintje dat zichtbaar is vanuit de Kentings? Houd er wel rekening mee dat er nog voldoende parking behouden blijft, dat er nog evenmenten georganiseerd kunnen worden en dat er een waterput onder de grond steekt!

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Verleggen fietssnelweg.

De fietssnelweg (F74) komende van Overpelt aan dezelfde kant van het spoor houden tot aan de Saxbylaan en pas daar onder het spoor door leiden. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke fietsoversteek Heerstraat naast spoorbrug

De fietsoversteek naast de spoorbrug wordt als onveilig ervaren door de slechte zichtbaarheid op het aankomend verkeer en omgekeerd. Om zich te begeven naar het veiligere (lichtengeregelde) kruispunt aan de Boseindstraat, rijden de fietsen hier een stukje in tegenrichting (zie foto).

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietspad Sint-Antoniusweg

Het fietspad in de Sint-Antonius voldoet niet aan de huidige standaard. Bovendien nodigt deze baan uit tot (te) snel rijden, waardoor het onveiligheidsgevoel voor de fietser toeneemt.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Plein ontharden.

Het pleintje in de Eikenlaan ontharden + ruimte voorzien voor waterbuffering.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Herinrichting Molenbroekstraat.

De Molenbroekstraat wordt vaak gebruikt door schoolgaande jeugd. Kan de straat heringericht worden om het fietsen aangenamer en veiliger te maken, bijvoorbeeld door het invoeren van éénrichtingsverkeer, te ontharden, laanbomen te voorzien,...? 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bemvaartstraat gevaarlijk voor fietsers.

In de Bemvaartstraat tussen Herent en de Bemvaartse Molen is er te weinig plaats voor fietsers.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bermparkeren in de Nachtegaalstraat

Op piekmomenten (vb toernooien) gebruiken bezoekers van Esperanza de bermen van de Nachtegaalstraat als parking. Dit levert conflicten op tussen zoekverkeer, manoeuvrerende wagens, fietsverkeer en doorgaand verkeer.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk herkenbare doorgang voor zacht verkeer.

Voorzet is niet herkenbaar als een doorgang voor zacht verkeer naar de sportcluster. Dit kan opgelost worden door een bord te plaatsen en door maatregelen te nemen om de oversteek beter aan te duiden en te beveiligen. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Zichtbaarheid trage weg x Molenstraat 

Auto’s op de Molenstraat hebben geen zicht op de trage weg die de Klaproosstraat met de Molenstraat verbindt.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk fietspad.

Door de haakse bochten in het fietspad moeten fietsers hier vaak hard in de remmen (wanneer ze afgeleid zijn door de activiteiten op het BMX-veld).

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te hoge verkeersdrempel.

De verkeersdrempel in de Roosendijk ter hoogte van de scouts is nodig, omdat hier te hard gereden wordt. Maar deze drempel is te hoog, waardoor de auto's over het voetpad rijden.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Drukte in de Schoolomgeving. 

Bij het begin en einde van de schooldag is er teveel autoverkeer in de schoolomgeving. Dit is vooral voor fietsers en voetgangers soms gevaarlijk. Er worden verschillende voorstellen gedaan om de situatie te verbeteren zoals het invoeren van een parkeerverbod in de onmiddellijke omgeving van de schoolpoorten, het invoeren van fietstraten of schoolstraten, de zone 30 uitbreiden. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Abrupt einde fietspad.

Het dubbel fietspad in de Zandstraat stopt abrupt, wat gevaarlijk is voor fietsers. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk leesbaar kruispunt.

De Molenstraat zou de doorgaande weg moeten zijn waar de Lepelstraat als zijstraat op aantakt. Maar zo is het kruispunt niet ingericht. De Lepelstraat maakt nu deel uit van de hoofdbeweging, wat niet logisch is. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Slechte zichtbaarheid thv de molen

In de Bemvaartstraat is er een smal brugje (beurtelings verkeer) ter hoogte van de molen. Door het bochtig tracé en het hoogeverschil (de brug ligt hoger) is het zicht op het aankomend verkeer hier slecht. Er wordt voorgesteld om de brug te verbreden.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bomen boven riolering.

In de Distelstraat staan er bomen boven op de riolering, wat problemen geeft.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Onveilig fietsen in Heerstraat

Fietsers ontwijken de drukke Heerstraat. Het ontbreken van fietspaden in combinatie met het vele doorgaande (vracht)verkeer geeft een onveilig gevoel.

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Aan het einde van de schooldag steken hier veel kinderen over (fietsers en voetgangers) maar passeren hier ook veel wagens. De menging van deze verschillende weggebruikers en het feit dat hier 4 zebrapaden op korte afstand van elkaar liggen, maken dit kruispunt onoverzichtelijk. Slechts één van de vier zebrapaden wordt bewaakt door een opzichter. 

Overleg school (22/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke parkeersituatie

Ouders die de kinderen komen ophalen, parkeren in de bermen waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijke aansluiting.

De toerit tot de parking achter het station sluit onder een moeilijke hoek aan op de Boseindstraat. Hierdoor is het moeilijk om langs deze kant de parking in te rijden, en tegelijk is het uitzicht op aankomend verkeer slecht. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietserstunnel tussen Boseind en Stationsstraat.

Een comfortabele fietserstunnel onder het spoor zou een veiligere verbinding kunnen zijn tussen de wijk Boseind en de Stationsstraat.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen