Deel op facebook
Deel op X

Knelpunten en kansen

We willen een zicht krijgen op hoe verplaatsingen binnen Boseind beter, veiliger en aangenamer kunnen. In de eerste plaats voor actieve weggebruikers zoals voetgangers en fietsers.

Hoe kijk jij naar het verkeer binnen Boseind? Wat kan er, volgens jou, anders? Op welke plekken zie je knelpunten? Hoe kunnen we de verplaatsingen samen beter organiseren?

97
27

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Knelpunten en kansen

Doortrekken fietspad De Bemmert.

Het fietspad tussen De Bemmert en de parking aan de tennis is voor een stukje 'verhard' met grind. Kan het grind niet vervangen worden door een volwaardige verharding?

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietspad Sint-Antoniusweg

Het fietspad in de Sint-Antonius voldoet niet aan de huidige standaard. Bovendien nodigt deze baan uit tot (te) snel rijden, waardoor het onveiligheidsgevoel voor de fietser toeneemt.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Haaksparkeren Boseind

Ter hoogte van de handelszaken in Boseind (de slagerij, de krantenwinkel, maar ook verderop aan de bakker en de drankenhandel) zijn er parkeerplaatsen waar auto's haaks parkeren vlak naast (en zelfs op!) het fietspad. Dit zorgt op drukke momenten voor gevaarlijke situaties tussen fietsers en auto’s die de parkeerplaats verlaten.

voorbereidende werksessie
0 2
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te weinig parking op het sportpark De Roosen.

De huidige parkeercapaciteit op het sportpark De Roosen volstaat niet, en zeker niet als Esperanza hogerop zou gaan. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Onoverzichtelijk kruispunt Zandstraat x Roosendijk

 Aankomend verkeer op de Zandstraat is moeilijk zichtbaar vanuit de Roosendijk

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietspad Roosendijk.

De Roosendijk is veiliger mét een fietspad.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk oriënteren omgeving Korenbloemstraat – Zonnebloemweg – Meidoornstraat

De wijk het Look is doorheen de jaren organisch gegroeid.  Door het grillige stratenpatroon en het ontbreken van herkenningspunten, is het moeilijk om je te oriënteren in deze omgeving.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Sluipverkeer in Kolonies.

Er is sluipverkeer tussen Boseind en St.-Huibrechts-Lille in Kolonies.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk leesbaar kruispunt.

Door de inrichting lijkt het verkeer komende van de parking van Esperanza voorrang te hebben op het verkeer in de sparrenlaan. Maar dat is niet zo.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te hoge verkeersdrempel.

De verkeersdrempel in de Roosendijk ter hoogte van de scouts is nodig, omdat hier te hard gereden wordt. Maar deze drempel is te hoog, waardoor de auto's over het voetpad rijden.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bomen boven riolering.

In de Distelstraat staan er bomen boven op de riolering, wat problemen geeft.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke parkeersituatie achterkant school 

De Hulststraat wordt bij begin en einde van de school gebruikt door ouders die hun kinderen komen brengen of ophalen. De Hulststraat is een doodlopende straat, waardoor auto’s moeten keren in deze smalle straat. Dit zorgt voor conflicten met de schoolfietsers.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Snelheid De Roosen 

Er wordt te snel gereden op De Roosen.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Auto's die uit de Lepelstraat komen moet op het fietspad stilstaan om het verkeer in de Boseindstraat te kunnen zien. Dit is gevaarlijk voor fietsers.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke bocht.

De bocht in de Nachtegaalstraat ter hoogte van de kerk is gevaarlijk voor fietsende kinderen. De wegas markeren met een doorlopende volle lijn (of een licht verhoogde middenberm) kan deze bocht veiliger maken.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt voor fietsers.

De aansluiting van het fietspad over de spoorbrug op de parking van het oude zwembad en de Saxbylaan is onoverzichtlijk en daardoor gevaarlijk.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bijkomend verharding voorzien.

De ondergrond rond de brievenbussen is vaak modderig. Kan hier bijkomende verharding voorzien worden?

Overleg sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bermparkeren in de Nachtegaalstraat

Op piekmomenten (vb toernooien) gebruiken bezoekers van Esperanza de bermen van de Nachtegaalstraat als parking. Dit levert conflicten op tussen zoekverkeer, manoeuvrerende wagens, fietsverkeer en doorgaand verkeer.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietspad langs kanaal ter hoogte van de passantenhaven levensgevaarlijk

Fietspad langs kanaal ter hoogte van de passantenhaven levensgevaarlijk:

vorig jaar werd de verzakking aan het fietspad hersteld met op bepaalde plaatsen wel 20 cm asfalt. 

de zijkanten werden echter niet aangevuld. Hierdoor ontstaat de situatie dat als je daar met je wiel langs de weg komt je zeker zal vallen. Daar er onvoldoende bescherming is zal je dan meer dan 3 m diep vallen tot onder in de onderbeek van de dijk. Dit is levensgevaarlijk. Op dit punt wordt het fietspad veel gebruikt . niet alleen door fietsers maar ook door voetgangers, en voertuigen ( met vergunning )

Lode C.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Ontharden Kerkplein Boseind.

Rond de kerk van Boseind ligt (te) veel verharding. Kan het plein geen groenere invulling krijgen, bijvoorbeeld met een wadi, een parkje of een speeltuintje dat zichtbaar is vanuit de Kentings? Houd er wel rekening mee dat er nog voldoende parking behouden blijft, dat er nog evenmenten georganiseerd kunnen worden en dat er een waterput onder de grond steekt!

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Nut rotonde Boseind?

Is deze rotonde nog nodig nu het spoor gekruist kan worden ter hoogte van de Saxbylaan? Vaak wordt er gewoon 'rechtdoor' gereden in plaats van de rotonde te nemen. Voor de fietsveiligheid is het misschien zelfs beter zonder rotonde. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Afgeschafte aankoppeling fietssnelweg met Molenbroek

Na de vernieuwing van het kruispunt Bemvaartstraat met de fietssnelweg is de aansluiting met de Molenbroek verdwenen. 
Iedereen vanuit de aanliggende wijk wordt nu verplicht om terug te rijden tot de Bemvaartstraat, daar de weg over te steken om dan de fietssnelweg richting Neerpelt station te nemen. 
Aangezien deze fietsbeweging niet logisch en zelfs gevaarlijk is, zie je dat heel wat fietsers de zachte berm oversteken om zo meteen op het fietspad te komen. 
Ook fietsers die vanuit de richting Neerpelt station het fietspad nemen dienen ook verder te rijden tot na het kruispunt met de Bemvaartstraat om zo de afslag Vloeterstraat te nemen. Dit geneert ook weer extra verkeer op dit kruispunt, zeker als s'morgens de schoolkinderen paseren. Ook deze fietsers kiezen voor de korste oplossing en nemen de zachte berm om toch via Molenbroek en Donkerstraat aan de verkeerslichten met de Ringlaan te raken. 
Misschien is het toch aangewezen om opnieuw een verbinding te maken met het fietspad aan het begin van de Molenbroek zoals het in het verleden was.

Roel G.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te hoge bomen.

Er staan te hoge bomen in het parkje achter de Meidoornstraat, waardoor de aangrenzende woningen te weinig bezonning krijgen. Bij het aanplanten van nieuwe bomen op het openbaar domein worden best lagere soorten (halfstammen) gebruikt.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Het kruispunt Molenstraat x Kolonies is gevaarlijk omdat er te hard gereden wordt in de Molenstraat (ondanks de aanwezigheid van een verkeersdrempel).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen