Deel op facebook
Deel op X

Knelpunten en kansen

We willen een zicht krijgen op hoe verplaatsingen binnen Boseind beter, veiliger en aangenamer kunnen. In de eerste plaats voor actieve weggebruikers zoals voetgangers en fietsers.

Hoe kijk jij naar het verkeer binnen Boseind? Wat kan er, volgens jou, anders? Op welke plekken zie je knelpunten? Hoe kunnen we de verplaatsingen samen beter organiseren?

97
27

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Knelpunten en kansen

Oogstraat is te smal voor het huidige verkeer

De Oogstraat wordt vandaag in twee richtingen gebruikt, voornamelijk voor de ontsluiting van de ondergrondse parking van het nieuwe appartementsgebouw (zie foto). Eigenlijk is de weg hier  te smal voor.

Kan de weg halverwege afgesloten worden voor autoverkeer?

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Sluipverkeer Lepelstraat - Molenstraat.

De Lepelstraat en de Molenstraat worden gebruikt als route voor doorgaand autoverkeer tussen Boseind en St.-Huibrechts-Lille.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Aan het einde van de schooldag steken hier veel kinderen over (fietsers en voetgangers) maar passeren hier ook veel wagens. De menging van deze verschillende weggebruikers en het feit dat hier 4 zebrapaden op korte afstand van elkaar liggen, maken dit kruispunt onoverzichtelijk. Slechts één van de vier zebrapaden wordt bewaakt door een opzichter. 

Overleg school (22/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te weinig parking.

Deze parking langs de Haagdoornstraat wordt gebruikt door leerkrachten van de school en ouders die hun kinderen naar de kinderopvang brengen. De parking is te klein voor dit dubbel gebruik. 

Overleg school (22/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk herkenbare doorgang voor zacht verkeer.

Voorzet is niet herkenbaar als een doorgang voor zacht verkeer naar de sportcluster. Dit kan opgelost worden door een bord te plaatsen en door maatregelen te nemen om de oversteek beter aan te duiden en te beveiligen. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke fietsoversteekplaats fietssnelweg x Bemvaartstraat

De fietsoversteek van de fietssnelweg met de Bemvaartstraat wordt als gevaarlijk ervaren. Momenteel wordt dit knelpunt heringericht.

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bemvaartstraat gevaarlijk voor fietsers.

In de Bemvaartstraat tussen Herent en de Bemvaartse Molen is er te weinig plaats voor fietsers.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Drukte in de Schoolomgeving. 

Bij het begin en einde van de schooldag is er teveel autoverkeer in de schoolomgeving. Dit is vooral voor fietsers en voetgangers soms gevaarlijk. Er worden verschillende voorstellen gedaan om de situatie te verbeteren zoals het invoeren van een parkeerverbod in de onmiddellijke omgeving van de schoolpoorten, het invoeren van fietstraten of schoolstraten, de zone 30 uitbreiden. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bijkomend verharding voorzien.

De ondergrond rond de brievenbussen is vaak modderig. Kan hier bijkomende verharding voorzien worden?

Overleg sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Signalisatie kruispunt verbeteren.

Beter aangeven voor fietsers in de Zandstraat dat ze hier een weg kruisen.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Fietserstunnel tussen Boseind en Stationsstraat.

Een comfortabele fietserstunnel onder het spoor zou een veiligere verbinding kunnen zijn tussen de wijk Boseind en de Stationsstraat.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Snelheid Nachtegaalstraat

Er wordt te snel gereden in de Nachtegaalstraat.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Wateroverlast.

Na hevige regenval blijft er water op de parking aan de tennis staan.

Overleg sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk fietspad.

Door de haakse bochten in het fietspad moeten fietsers hier vaak hard in de remmen (wanneer ze afgeleid zijn door de activiteiten op het BMX-veld).

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te weinig parking op het sportpark De Roosen.

De huidige parkeercapaciteit op het sportpark De Roosen volstaat niet, en zeker niet als Esperanza hogerop zou gaan. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Verkeer Skiffel. 

Ik ben het eens met een eerdere uitspraak, dat het best bussen, vrachtwagens zwaar vervoer zouden geweerd worden in de straat.

Zwaar vervoer weren in de straat. Wij wonen nogal kort tegen de straat, als er een bus of vrachtwagen voorbij rijd, dendert het in huis. Er wordt hard gereden in de straat, terwijl het zone 50 is. Geregeld snelheidscontrole zou heel goed zijn. Of een digitaal bord plaatsen dat de snelheid aangeeft. Een oplossing zou ook kunnen zijn, enkele verkeersremmers plaatsen.

Er wordt ook geregeld  geparkeerd  op straat zodat er geregeld file is in de straat, van boseind tot aan de spoorwegovergang.

Jozef M.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Wateroverlast Molenbroek.

Na stortbuien is er wateroverlast ter hoogte van Molenbroek 8.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt voor fietsers.

De aansluiting van het fietspad over de spoorbrug op de parking van het oude zwembad en de Saxbylaan is onoverzichtlijk en daardoor gevaarlijk.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Onveilig fietsen in Heerstraat

Fietsers ontwijken de drukke Heerstraat. Het ontbreken van fietspaden in combinatie met het vele doorgaande (vracht)verkeer geeft een onveilig gevoel.

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Doortrekken fietspad De Bemmert.

Het fietspad tussen De Bemmert en de parking aan de tennis is voor een stukje 'verhard' met grind. Kan het grind niet vervangen worden door een volwaardige verharding?

Overleg Sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke bocht.

De bocht in de Nachtegaalstraat ter hoogte van de kerk is gevaarlijk voor fietsende kinderen. De wegas markeren met een doorlopende volle lijn (of een licht verhoogde middenberm) kan deze bocht veiliger maken.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk oriënteren omgeving Klaproosstraat en Halmstraat

In de omgeving van de Klaproosstraat en Halmstraat zijn er veel doodlopende straten waardoor het moeilijk is om je te oriënteren.

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Zichtbaarheid trage weg x Molenstraat 

Auto’s op de Molenstraat hebben geen zicht op de trage weg die de Klaproosstraat met de Molenstraat verbindt.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Achterstallig onderhoud paden.

De groene bermen langs de paden tussen de Sint-Antoniusweg en Aangelag worden niet vaak genoeg gemaaid.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen