Deel op facebook
Deel op X

Knelpunten en kansen

We willen een zicht krijgen op hoe verplaatsingen binnen Boseind beter, veiliger en aangenamer kunnen. In de eerste plaats voor actieve weggebruikers zoals voetgangers en fietsers.

Hoe kijk jij naar het verkeer binnen Boseind? Wat kan er, volgens jou, anders? Op welke plekken zie je knelpunten? Hoe kunnen we de verplaatsingen samen beter organiseren?

97
27

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke fietsoversteekplaats fietssnelweg x Bemvaartstraat

De fietsoversteek van de fietssnelweg met de Bemvaartstraat wordt als gevaarlijk ervaren. Momenteel wordt dit knelpunt heringericht.

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Sluikverkeer Bloesemstraat 

Sluikverkeer Bloesemstraat  Papaverstraat via  Distelstraat of Oogstraat  naar Molenstraat en zo naar Heerstraat.   

De laatste tijd hebben we meer en meer last van sluikverkeer in onze wijk. Vooral bij slecht weer of bij werken in St Huibrechtslille (brug) of aan de Hamonterweg wordt de St Antoniusweg extra belast.

Komende van St Huibrechtslille is de aansluiting op de Heerstraat een oorzaak van veel problemen (files). 

Hierdoor ontstaat er sluipverkeer door de Bloesemstraat Papaverstraat en dan via de Distelstraat of Oogstraat naar Molenstraat en zo naar Heerstraat. 

   

Lode C.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Aanleggen van voetpaden en behouden van de dubbele rijrichting.

Zowel de auto als voetgangers zijn belangrijk. Daarom behouden van de dubbele rijrichting én aanleggen van voetpaden voor jong en oud (tussen de Bloemenwijk en de Boseindstraat).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Haaksparkeren Boseind

Ter hoogte van de handelszaken in Boseind (de slagerij, de krantenwinkel, maar ook verderop aan de bakker en de drankenhandel) zijn er parkeerplaatsen waar auto's haaks parkeren vlak naast (en zelfs op!) het fietspad. Dit zorgt op drukke momenten voor gevaarlijke situaties tussen fietsers en auto’s die de parkeerplaats verlaten.

voorbereidende werksessie
0 2
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bermparkeren in de Nachtegaalstraat

Op piekmomenten (vb toernooien) gebruiken bezoekers van Esperanza de bermen van de Nachtegaalstraat als parking. Dit levert conflicten op tussen zoekverkeer, manoeuvrerende wagens, fietsverkeer en doorgaand verkeer.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Te weinig parking.

Deze parking langs de Haagdoornstraat wordt gebruikt door leerkrachten van de school en ouders die hun kinderen naar de kinderopvang brengen. De parking is te klein voor dit dubbel gebruik. 

Overleg school (22/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk bocht.

Automobilisten wijken hier vaak af van hun rijstrook omdat de weg smal is en de bocht scherp. Dit is gevaarlijk voor fietsers die in de tegenrichting rijden. 

Overleg sportpark De Roosen (16/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijke aansluiting.

De toerit tot de parking achter het station sluit onder een moeilijke hoek aan op de Boseindstraat. Hierdoor is het moeilijk om langs deze kant de parking in te rijden, en tegelijk is het uitzicht op aankomend verkeer slecht. 

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Signalisatie kruispunt verbeteren.

Beter aangeven voor fietsers in de Zandstraat dat ze hier een weg kruisen.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Het kruispunt Molenstraat x Kolonies is gevaarlijk omdat er te hard gereden wordt in de Molenstraat (ondanks de aanwezigheid van een verkeersdrempel).

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Oogstraat is te smal voor het huidige verkeer

De Oogstraat wordt vandaag in twee richtingen gebruikt, voornamelijk voor de ontsluiting van de ondergrondse parking van het nieuwe appartementsgebouw (zie foto). Eigenlijk is de weg hier  te smal voor.

Kan de weg halverwege afgesloten worden voor autoverkeer?

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk voorrang van rechts regeling.

Op vele plaatsen in Boseind is de voorrang van rechts regeling verwarrend (en soms gevaarlijk). Misschien kan overwogen worden om op deze plaatsen een andere voorrangstegeling in te voeren?

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Zichtbaarheid trage weg x Molenstraat 

Auto’s op de Molenstraat hebben geen zicht op de trage weg die de Klaproosstraat met de Molenstraat verbindt.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Slechte zichtbaarheid binnenbocht Kolonies x Sint Antoniusweg

Bij het oprijden van de Sint-Antoniusweg vanuit Kolonies heeft men een beperkt zicht op het aankomend verkeer in de binnenbocht. Bovendien nodigt de Sint-Antoniusweg uit tot (te) snel rijden.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Slechte staat fietspad Boseind

Het fietspad in Boseind voldoet niet aan de huidige standaard.

voorbereidende werksessie
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Moeilijk leesbaar kruispunt.

Het kruispunt De Roosen - Nachtegaalstraat - Olmenstraat ziet er raar uit. 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Herinrichting Molenbroekstraat.

De Molenbroekstraat wordt vaak gebruikt door schoolgaande jeugd. Kan de straat heringericht worden om het fietsen aangenamer en veiliger te maken, bijvoorbeeld door het invoeren van éénrichtingsverkeer, te ontharden, laanbomen te voorzien,...? 

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijke fietsoversteek Heerstraat naast spoorbrug

De fietsoversteek naast de spoorbrug wordt als onveilig ervaren door de slechte zichtbaarheid op het aankomend verkeer en omgekeerd. Om zich te begeven naar het veiligere (lichtengeregelde) kruispunt aan de Boseindstraat, rijden de fietsen hier een stukje in tegenrichting (zie foto).

voorbereidende werksessie
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Plein ontharden.

Het pleintje in de Eikenlaan ontharden + ruimte voorzien voor waterbuffering.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Bemvaartstraat gevaarlijk voor fietsers.

In de Bemvaartstraat tussen Herent en de Bemvaartse Molen is er te weinig plaats voor fietsers.

Workshop 1 (18/04)
0 1
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Drukte in de schoolomgeving.

De Stationsstraat is erg druk aan het begin en einde van de schooldag. Er wordt voorgesteld om de Stationsstraat op deze momenten autoluw te maken en het autoverkeer om te leiden via de Haspershovenstraat.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Gevaarlijk kruispunt.

Aan het einde van de schooldag steken hier veel kinderen over (fietsers en voetgangers) maar passeren hier ook veel wagens. De menging van deze verschillende weggebruikers en het feit dat hier 4 zebrapaden op korte afstand van elkaar liggen, maken dit kruispunt onoverzichtelijk. Slechts één van de vier zebrapaden wordt bewaakt door een opzichter. 

Overleg school (22/05)
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Onveilige situatie voor schoolkinderen

Omwille van te weinig parking ter hoogte van school Boseind, wordt er voor en na schooltijd ook geparkeerd in het eerste deel van de Boskantstraat.  Dit geeft een moeilijke doorgang daar er langs beide zijden van de straat wordt geparkeerd, waardoor een tweerichtingsverkeer bemoeilijkt wordt.  Er wordt op de straat geparkeerd, maar ook op de bermen wat gevaarlijk is voor de schoolkinderen die te voet zijn daar er geen voetpad is voorzien en hierdoor tussen de auto's door of op straat moeten wandelen.  Ook is er een dode hoek door de bocht van de straat en het perk dat aanwezig is.

Filip H.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten en kansen

Ruimte voor een park.

Het onbebouwde gebied tussen de Nachtegaalstraat en de Roosendijk zou als publiek park ingericht moeten worden.

Workshop 1 (18/04)
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen